W związku prowadzoną obecnie akcją wymiany wodomierzy pojawiają się wątpliwości związane z przestrzeganiem obostrzeń sanitarnych w trakcie tych czynności. Zatem poniżej wyjaśniamy obowiązujące zasady.
- O terminie wymiany wodomierzy Spółdzielnia informuje zamieszczając informację na tablicy ogłoszeń w budynku oraz publikując harmonogramy wymian na naszej stronie internetowej. Zgodnie z zawartą umową proces wymiany trwa do 31.03.2021r.
- Monterzy pracujący na zlecenie Spółdzielni wyposażeni są w środki ochrony indywidualnej i utrzymują tzw. „dystans społeczny” w celu zapobiegania zarażeniu wirusem COVID. Apelujemy do Państwa o zabezpieczenie się podczas wizyty monterów.
- Aktualnie nie będą już Państwo obciążani za wodomierze przy „opłatach czynszowych”. Zapłata za zamontowane nowe wodomierze realizowana będzie, zgodnie z Państwa decyzją, jednorazowo lub w ratach na odrębne konto Spółdzielni wskazane w informacji o zapłacie.
- Druk „oświadczenia właściciela / użytkownika lokalu mieszkalnego o jednorazowej zapłacie za usługę wymiany wodomierzy”, który dostarczają Państwu monterzy podczas wymiany i który można również pobrać z naszej strony internetowej (zakładka „dokumenty do pobrania”), powinny wypełnić i dostarczyć do skrzynki korespondencji przy administracji osiedla lub siedziby Zarządu Spółdzielni (okienko podawcze w pomieszczeniu kasy) wyłącznie te osoby, które nie chcą zapłacić za tę usługę w ratach lecz chcą uiścić opłatę jednorazowo (tj. w całości).
- Osoby, które chcą zapłacić w pięciu ratach rocznych (pierwsza rata w roku 2021 i kolejne w latach 2022 do 2025) nie muszą w tym celu nic robić.
- Osoby, u których zostały wymienione wodomierze otrzymają od Spółdzielni, do skrzynki pocztowej indywidualną informację o zapłacie, zawierającą dane potrzebne do dokonania zapłaty. Płatność należy uregulować we wskazanym terminie na podany numer konta Spółdzielni, inni niż wskazany do wnoszenia „opłat czynszowych”.
- Do czasu otrzymania informacji na temat wymaganej odpłatności prosimy wstrzymać się z dokonywaniem wpłat.
- Łączny koszt wymiany jednego wodomierza wynosi 108 zł/szt. i obejmuje wodomierz, moduł radiowy, usługę wymiany, pięcioletnią gwarancję na urządzenia (przy czym gwarantem wobec Państwa jest Spółdzielnia, w związku z czym nie muszą Państwo posiadać dokumentu gwarancji a ew. usterki i wady zgłaszać należy do działu mediów, który egzekwować będzie obowiązki gwarancyjne wykonawcy i producenta).
- W razie nieudostępnienia mieszkania w dwóch pierwszych terminach wymiany, cena usługi wymiany wodomierzy nie ulegnie zmianie, jednak trzeba będzie dodatkowo uiścić opłatę za dojazd montera w wysokości 30,75 zł za jedno mieszkanie (niezależnie od ilości wodomierzy). Opłata za dojazd nie będzie rozłożona na raty.
- Jeśli nie mogą Państwo wpuścić monterów z przyczyn związanych z pandemią (np. kwarantanna, choroba, inne ważne czynniki ryzyka), zobowiązani są Państwo powiadomić Spółdzielnię poprzez:
- wysłanie informacji przez aplikację eBOK; lub
- jeśli ktoś nie korzysta z aplikacji eBOK, może wysłać email na adres sekretariat@smgornik.katowice.pl lub przesłać pismo drogą pocztową.
W zgłoszeniu należy podać adres lokalu, którego dotyczy problem oraz Państwa dane kontaktowe (numer telefonu !)
- Osoby, które ze względu na pandemię oraz wiek i/lub stan zdrowia (a także ze względu na brak dostępu do środków komunikacji elektronicznej) nie mogą przesłać do Spółdzielni stosownej informacji w sposób opisany w punkcie 10, zobowiązane są zarejestrować swoje zgłoszenie poprzez kontakt telefoniczny z działem mediów naszej Spółdzielni, który poda osobie zgłaszającej numer zgłoszenia celem jego potwierdzenia.
- W przypadkach, o których mowa w punktach 10 i 11 dostępny będzie dla Państwa dodatkowy termin bez odpłatności za dojazd monterów, wyznaczony przez Spółdzielnię.