ZASADY WYMIANY WODOMIERZY W CZASIE PANDEMII

W związku prowadzoną obecnie akcją wymiany wodomierzy pojawiają się wątpliwości związane z przestrzeganiem obostrzeń sanitarnych w trakcie tych czynności. Zatem poniżej wyjaśniamy obowiązujące zasady.

  1. O terminie wymiany wodomierzy Spółdzielnia informuje zamieszczając informację na tablicy ogłoszeń w budynku oraz publikując harmonogramy wymian na naszej stronie internetowej. Zgodnie z zawartą umową proces wymiany trwa do 31.03.2021r.
  2. Monterzy pracujący na zlecenie Spółdzielni wyposażeni są w środki ochrony indywidualnej i utrzymują tzw. „dystans społeczny” w celu zapobiegania zarażeniu wirusem COVID. Apelujemy do Państwa o zabezpieczenie się podczas wizyty monterów. 
  3. Aktualnie nie będą już Państwo obciążani za wodomierze przy „opłatach czynszowych”. Zapłata za zamontowane nowe wodomierze realizowana będzie, zgodnie z Państwa decyzją, jednorazowo lub w ratach na odrębne konto Spółdzielni wskazane w informacji o zapłacie.
  4. Druk „oświadczenia właściciela / użytkownika lokalu mieszkalnego o jednorazowej zapłacie za usługę wymiany wodomierzy”, który dostarczają Państwu monterzy podczas wymiany i który można również pobrać z naszej strony internetowej (zakładka „dokumenty do pobrania”), powinny wypełnić i dostarczyć do skrzynki korespondencji przy administracji osiedla lub siedziby Zarządu Spółdzielni (okienko podawcze w pomieszczeniu kasy) wyłącznie te osoby, które nie chcą zapłacić za tę usługę w ratach lecz chcą uiścić opłatę jednorazowo (tj. w całości).
  5. Osoby, które chcą zapłacić w pięciu ratach rocznych (pierwsza rata w roku 2021 i kolejne w latach 2022 do 2025) nie muszą w tym celu nic robić.
  6. Osoby, u których zostały wymienione wodomierze otrzymają od Spółdzielni, do skrzynki pocztowej indywidualną informację o zapłacie, zawierającą dane potrzebne do dokonania zapłaty. Płatność należy uregulować we wskazanym terminie na podany numer konta Spółdzielni, inni niż wskazany do wnoszenia „opłat czynszowych”.
  7. Do czasu otrzymania informacji na temat wymaganej odpłatności prosimy wstrzymać się z dokonywaniem wpłat.
  8. Łączny koszt wymiany jednego wodomierza wynosi 108 zł/szt. i obejmuje wodomierz, moduł radiowy, usługę wymiany, pięcioletnią gwarancję na urządzenia (przy czym gwarantem wobec Państwa jest Spółdzielnia, w związku z czym nie muszą Państwo posiadać dokumentu gwarancji a ew. usterki i wady zgłaszać należy do działu mediów, który egzekwować będzie obowiązki gwarancyjne wykonawcy i producenta).
  9. W razie nieudostępnienia mieszkania w dwóch pierwszych terminach wymiany, cena usługi wymiany wodomierzy nie ulegnie zmianie, jednak trzeba będzie dodatkowo uiścić opłatę za dojazd montera w wysokości 30,75 zł za jedno mieszkanie (niezależnie od ilości wodomierzy). Opłata za dojazd nie będzie rozłożona na raty.
  10. Jeśli nie mogą Państwo wpuścić monterów z przyczyn związanych z  pandemią (np. kwarantanna, choroba, inne ważne czynniki ryzyka), zobowiązani są Państwo powiadomić Spółdzielnię poprzez:
    1. wysłanie informacji przez aplikację eBOK; lub
    1. jeśli ktoś nie korzysta z aplikacji eBOK, może wysłać email na adres  sekretariat@smgornik.katowice.pl lub przesłać pismo drogą pocztową.

W zgłoszeniu należy podać adres lokalu, którego dotyczy problem oraz Państwa dane kontaktowe (numer telefonu !)

  1. Osoby, które ze względu na pandemię oraz wiek i/lub stan zdrowia (a także ze względu na brak dostępu do środków komunikacji elektronicznej) nie mogą przesłać do Spółdzielni stosownej informacji w sposób opisany w punkcie 10, zobowiązane są zarejestrować swoje zgłoszenie poprzez kontakt telefoniczny z działem mediów naszej Spółdzielni, który poda osobie zgłaszającej numer zgłoszenia celem jego potwierdzenia. 
  2. W przypadkach, o których mowa w punktach 10 i 11 dostępny będzie dla Państwa dodatkowy termin bez odpłatności za dojazd monterów, wyznaczony przez Spółdzielnię.